2013. március 1., péntek

Első kirándulás

Chambéry

"...et le bonheur me suivait partout..."

"...és a boldogság mindenhová követett..." (J-J.Rousseau)

Első kirándulásunk helyszíne: Chambéry, Savoie megye székhelye, Lyontól egyórás vonatútnyira található aranyos kisváros az Alpok bejáratánál.
Nálunk éppen szünet van - les vacances - nincs suli vasárnaptól vasárnapig :) , így minden erasmusos tervezett erre a hétre valamilyen kirándulást, város nézést, utazást magának vagy kisebb-nagyobb csoportokban.
Mi a szünetet már szombaton megkezdtük, holland barátaink javaslatára ebbe a kisvároskába látogattunk el, összesen tízen. Az idő elég hűvös volt, és elég korai vonatra sikerült jegyet venni (hajnalira :) - 7:32.
A hideg idő egyből beterelt minket a helyi szépművészeti múzeumba, ahol körül néztünk és folytattuk sétánkat a belvárosban.

Jártunk az itteni piacon is.
Megnéztük kívülről a savoyai hercegek kastélyát

a magyar csipet-csapat
Ebéd időben ketté váltunk, és Kristóf (lyoni magyar barátunk) ajánlására négyen kipróbáltunk egy 'resto de chambé'-t, egy helyi kis éttermet. Nagyon aranyos hely volt és meg is kóstoltunk egy igazi helyi specialitást, a fondue-t.
az ebéd

Tovább barangoltunk a kis utcákon

csoportkép

Majd az elefántos szökőkúthoz jutottunk.
Aminek a története, hogy De Boigne gróf, a város szülötte hosszabb időre Indiába költözött, ahol hatalmas vagyonra tett szert.Visszatérve a városba nagy összegű adományokkal segítette a város fejlődését. Az ő tiszteletére készült el a szökőkút.

Délután a város szélén található Rousseau-házba sétáltunk el. Két évig élt ebben a házban, ahonnan nagyon szép kilátás nyílik a városra. Tudta, hogy hová kell költözni :)

a kilátás
(pas mal)

a zongora

az ebédlő

MI :)
Átfázva és fáradtan, de egy újabb élménnyel tértünk vissza városkánkba, Lyonba. :)